Toyota breidt zijn elektrische modellengamma uit met de geheel nieuwe Toyota C-HR+. Deze veelzijdige batterij-elektrische SUV combineert een gedurfd coupédesign met indrukwekkende prestaties, slimme technologie en praktische eigenschappen. Met keuze uit twee batterijpakketten en de optie voor vierwielaandrijving, biedt de Toyota C-HR+ een veelzijdige rijervaring. Eind 2025 staat hij in Nederland bij de Toyota-dealers.

Opvallend design en dynamische uitstraling
De Toyota C-HR+ valt direct op met zijn scherpe lijnen en sportieve coupé-SUV-silhouet. De lange wielbasis van 2,75 meter en grote spoorbreedten zorgen voor een dynamisch uiterlijk en het coupé-crossover-silhouet draagt bij aan de aerodynamica. Vanuit alle hoeken bekeken heeft de Toyota C-HR+ een sportieve uitstraling, zonder dat hij inlevert op het gebied van praktische bruikbaarheid.
Een ruim en geavanceerd interieur
Binnenin de Toyota C-HR+ vind je een modern en stijlvol interieur met hoogwaardige afwerking. Dankzij de lange wielbasis is er veel hoofd- en beenruimte voor alle inzittenden. De bagageruimte van 416 liter maakt de auto geschikt voor vele doeleinden. Daarnaast zorgen sfeerverlichting en een groot panoramadak, voor extra sfeer, licht en comfort.


Krachtige aandrijving en veelzijdige opties
Toyota biedt de Toyota C-HR+ aan met twee batterijpakketten en drie verschillende aandrijflijnen: een 57,7 kWh-ersie (bruto) met voorwielaandrijving en een grotere 77 kWh-variant (bruto) die beschikbaar is met zowel voor- als vierwielaandrijving. Met de 57,7 kWh batterij biedt de voorwielaangedreven versie van de Toyota C-HR+ een vermogen van 123 kW (167 pk) en met de 77 kWh batterij neemt dit toe tot 165 kW (224 pk). De krachtigste AWD-uitvoering levert maar liefst 252 kW (343 pk) en sprint in slechts 5,2 seconden naar 100 km/u. Met een maximale actieradius van ongeveer 600 km (WLTP, onder voorbehoud van wijzigingen) biedt de Toyota C-HR+ indrukwekkende prestaties voor een breed publiek.

Slim laden en efficiënte technologie
Opladen met wisselspanning (AC) kan met 11 kW op elke uitvoering en op enkele varianten zelfs met 22 kW. Snelladen (DC) kan met een piekvermogen tot 150 kW. Bovendien kan hij de batterij voorverwarmen voor betere laadprestaties en is er een efficiënte warmtepomp. Dit zorgt voor een lager energieverbruik en optimaal rijcomfort, zelfs bij lage temperaturen.

Geavanceerde veiligheid en connectiviteit
Toyota rust de Toyota C-HR+ standaard uit met de nieuwste rijhulpsystemen onder de noemer Toyota T-Mate. Denk aan Adaptive High-Beam koplampen, Blind Spot Monitor en Parking Support Brake. Het 14-inch multimediasysteem met EV-routefunctie helpt bestuurders slim hun route te plannen, rekening houdend met laadstations en actieradius.
Eind 2025 in Nederland
Met de introductie van de Toyota C-HR+ versterkt Toyota zijn positie binnen de elektrische SUV-markt. Samen met de Urban Cruiser en bZ4X biedt Toyota een breed aanbod voor verschillende behoeften. De Toyota C-HR+ belooft een aantrekkelijke optie te zijn voor wie een elektrische SUV zoekt met stijl, kracht en veelzijdigheid.
